Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, object given in /home/aleaar/public_html/wp-content/plugins/bbpress/includes/core/template-functions.php on line 316
The Elder Scrolls Online bétahétvége - alea-area

The Elder Scrolls Online bétahétvége

Már másodszorra teszteltem hétvégén a The Elder Scrolls Online-t, és megint csak hiányérzet maradt utána: máris folytatnám a játékot, pedig még csak két nap telt el azóta, hogy nem lehet belépni a szerverre. Persze, vannak bugok, hibás textúra, beakadás, befejezhetetlen küldetések, ezek viszont nem tántorítottak el attól, hogy várakozással tekintsek a játékra.

Vágjunk bele!

Aki már találkozott Tamriel világával, annak nem lesz meglepetés a népválasztásnál: az imperialon kívül az összes fajta játszható, annak pedig, aki beruház az Imperial Editionre, felszabadul az is. Alapjáraton minden nép a saját szövetségéhez tartozhat csak, így a három birodalom a következőképp oszlik el:

Aldmeri Dominion: Altmer (nemes elf), Bosmer (erdei elf), Kajit (macskaember)

Ebonheart Pact: Dunmer (sötételf), Nord (északi ember), Argonian (gyíkember)

Daggerfall Covenant: Breton (ember, némi nemeself-beütéssel), Orsimer (ork), Redguard (ember)

+ Imperial (ember): vele bármelyik szövetséghez csatlakozhatunk majd. (Imperial Edition és Explorer Edition vásárlása esetén mindegyik fajjal megtehetjük ezt.)

Karakterkészítés

Nem túlzás azt állítani, hogy a karakterek majdnem teljesen személyre szabhatóak. A majdnem szócska pedig mindössze annyit jelent, hogy némi színezésbeli eltérések akadnak (a sötét elf színe hamuszerű, sötét árnyalatú, a redguard bőre szintén sötétebb árnyalatú, emberi bőrszín – ez ugye azt jelenti, hogy zöld például nem lehet –, az északié világos, a breton bőre pedig alapjában középtónusú – utóbbi kettő természetesen szintén emberi; a nemes elf szemének színe az aranytól a fehérig változhat, de például a kék árnyalatai közül nem választhatunk), és azért egy eredendően drabális karakterből nem csinálhatunk bosmernyi apróságot, meg fordítva: egy bosmer sohasem lehet annyira magas, mint egy nemes elf, valamint az orkokon sem hajthatunk végre olyan mértékű szájsebészeti műtétet, hogy legalább kicsit ki ne lógjon alsó fogsoruk két tépőfoga, illetve egy ork nő sosem lesz olyan légiesen karcsú, mint breton társa.

Az említett határokon belül a magasság, a haj- és a szemszín is módosítható, frizurából viszont kevés van (azért a tölcséresfagyi-szerű tünde hajkölteményt igazán betehették volna…). Karakterünk kora, ahogy már megszokhatták, akik játszottak az Oblivionnal és a Skyrimmal, szintén változtatható, és akár komoly sebhelyeket, hegeket varázsolhatunk arcára meg testére is, de ha azt esetleg visszataszítónak tartanánk, makulátlan bőre vagy törzsi tetoválásai is lehetnek emberi vagy elf hősünknek, macska- és gyíkember karakterünknek pedig bundája/pikkelyei színe és mintázata, változtatható. (Az alábbi képen koros, harcedzett nemes tünde idéző mágus látható, arcán és felső testén a kezdeti ügyetlen varázslótanonci próbálkozások, valamint mágikus lények és sárkányok elleni csaták hagytak nyomot.)

2014-02-11_03h25_04

Ha a szinte végtelen lehetőségekből nem tudnánk mégsem választani, vagy nem tetszene a végeredmény, esetleg annyira türelmetlenek vagyunk, használhatjuk a véletlengenerátort, és már mehetünk is szerencsét próbálni.

Meglepetés!

Ilyen sem volt még Elder Scrolls-történetben: rabként ébredünk egy cellában, ahol egy próféta árnya jelenik meg, és hív, hogy segítsünk neki. Innen kiszabadulva végig kell verekednünk magunkat csontharcosok és atronachok (elementálféleségek) között, hogy kiszabadítsuk a prófétát, és megkezdhessük kalandjainkat Tamriel földjén.

A fenti képen megcsodálható altmerrel kezdtem, az Aldmeri Dominion oldalán, és egy kis kajit szigeten indult a kalandozás a rövid bevezető után, majd úgy ötödik szintet elérve küldetéseim immár Auridon földjére vittek, a nemes tündék birodalmába.

A küldetések szerintem kellőképpen változatosak, természetesen van közöttük ölj meg néhányat ebből, hozz egy-két vackot, vagy menj, beszélj X. Y.-nal, de van nyomozás, és egyéb, még némi gondolkodást igénylő feladat is, valamint csapatos, katakombás küldetés is. A négyfős instance-ok 10. szinttől elérhetőek, a 24 fős raidek csak később, illetve PVP-területen.

Apropó: PVP

Cyrodiil és környéke, az eredeti Birodalom most csaták színhelye, melynek trónjáért küzd a három szövetség. Nem tudtam sok időt tölteni ezen a helyen, de már az elején kiderült, hogy hogy itt is vannak küldetések (aki játszott például WoW-val, annak ismerős lehet a rendszer: Alterac Walley vagy Wintergrasp is tartalmaz játékosok elleni és nem közvetlenül játékosok ellen irányuló küldetéseket is), valamint barlangot/bányát is találni, ahová egyedül nem nagyon érdemes bemerészkedni, szerencsére többnyire tartózkodik benn néhány csapat. A bányákban ugyanis nemcsak a te csapatod van, egyedül, hanem másokkal is találkozhatunk, tehát nem instance-ként működnek.

Erőd:

2014-03-02_01h45_11

A harcoló feleknek az erődöket kell elfoglalniuk; ehhez rendelkezésre állnak katapultok, de az erőd védői is fel vannak szerelkezve ballistákkal, és a védekezők sajátkezűleg is felgyújthatják az ostromgépeket. Szervezett csata nem igazán alakult ki, amikor ott jártam, de folyamatosan invitáltak az emberek, és kommunikáltak is a zóna csatornáján, így mindenki tudta, merre van a következő támadás (valamint a térkép is jelzi). Az odajutás viszont hátas nélkül elég hosszadalmas, nincsenek túl közel egymáshoz az erődök gyalogosan, a hátasok pedig nem igazán olcsóak (nekem nem is sikerült összegyűjtenem annyi pénzt, amennyiből vehetek, de azért akadt, akinek igen).

Konklúzió

Nekem határozottan tetszett. A grafikája hangulatos, szép, ráadásul az sem utolsó, hogy egy internetre optimalizált, tehát kifejezetten gyönge gépen is elfut zökkenőmentesen, bár erősen lebutított külsővel (a képeken nem így mutattam be).

Egy-két véleményben olvastam, hogy nem elég színes, szerintem viszont abszolúte rendben van, s bár valóban nincs olyan színorgia, mint a rajzfilmes stílusú WoW-ban, egyáltalán nem fakó, amit talán bizonyít az alábbi néhány kép is:

2014-03-01_04h06_09

2014-03-02_01h43_06

2014-03-02_01h43_44

És dunmer (sötételf) karakterem az északi kezdőterületen:

2014-03-03_03h55_02

2014-03-03_03h52_20

Hoppá! Ezt a ládát elfelejtették kicsomagolni… Amint látható, azért vannak még hibák, de gyanítom, mire kikerül a boltokba a játék, ezek nyomtalanul eltűnnek.

 Folytatása következik

(A cikkek tartalmát időről időre kiegészítem, frissítem, ameddig úgy nem érzem, hogy már rendben vannak. Ha hibát találsz bennük, kérlek, írd le nekem. Köszönöm.)

2 gondolatok ezen: “The Elder Scrolls Online bétahétvége

  1. Iksz.Ipszilon8

    “A négyfős instance-ok 12. szinttől elérhetőek, a 24 fős raidek csak később, illetve PVP-területen.”

    Én már 10-es szinten tudtam 4 fős randommal instába menni.

Minden vélemény számít!

%d blogger ezt szereti:
Tovább az eszköztárra