Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, object given in /home/aleaar/public_html/wp-content/plugins/bbpress/includes/core/template-functions.php on line 316
the-elder-scrolls-online-bétahétvége

The Elder Scrolls Online bétahétvége, 2. rész

KÉPES BESZÁMOLÓ

Nos, ugorjunk!

Megjelenés előtt

három héttel megejtették az utolsó bétatesztet, melyben már használhattuk a bónusztartalmakat: indíthattunk bármelyik szövetségben bármilyen népből való karaktert, és megjelent az imperial is mint játszható rassz. Ezenkívül mindenki megvásárolhatta a fehér birodalmi lovat potom 1 aranyért, ami szintén bónusz azoknak, akik mélyebben nyúlnak a zsebükbe játékvásárláskor (az Imperial Editionhöz jár), és beszerezhettük házikedvencünket is (már akik megtalálták hol, én speciel nem is kerestem), ami szintén a bónuszok között szerepel. Újdonságként még megnyitották a húszas szint környéki területeket is (bevallom, ezeket nem néztem meg, bár volt megfelelő szintű karakterem, nem akartam túl sok poént lelőni magamnak már a bétában), valamint a kezdőszigeteket immár át lehetett ugrani; igaz, a lehetett nem fedi teljesen a valóságot, hisz most ez nem is volt opció, úgy átugratta velünk a fejlesztőcsapat, hogy csak úgy pislogtunk, mint a miskolci kocsonya… (szerencsére el lehetett utazni oda a városból annak aki akart).

Daggerfall Covenant, kezdőterület

Daggerfall Covenant, kezdőterület – kár lett volna kihagyni!

Karakterek:

Az előző tesztben bemutatott, Ertenion nevű altmer, valamint Trennen Hix nevű dunmer mellé jó teszterként indítottam még egy imperialt is, Caius Junius néven. Ertenionnal a 18. szintig jutottam el, ami nem volt túl nehéz, hiszen már előző alkalommal 17. szintre fejlesztettem, a másik kettővel 8. szinten fejeztem be a tesztelést. Mivel mindhárom szövetségben képviseltettem magam immár, nagyon változatos területeket tudtam bejárni.

karakterek

A grafikával – mint már az előző részben is megírtam – én teljesen elégedett voltam, főleg abban a tudatban, hogy a játék valóban elfut egy közepes teljesítményű varrógépen is – már amelyiken a Windows Vista is (nekünk XP-n nem indult el) –, hangulatos, és kedves ismerősként köszön vissza minden régi TES-játékosnak. Ayleida romokkal például nagyon sok helyen találkozhatunk, és Morrowind (Ebonheart Pact, dunmer) fura házai, hatalmasra növő gombái és kwamabányái is rengeteg régi motorosban idézhetnek fel kellemes pillanatokat (bár maga Vvardenfell körzet, ahol a TES III játszódik, nem volt elérhető, és egy darabig valószínűleg nem is lesz, sajnos).

Morrowind látképe:

Morrowind

Morrowind 2

Kwamabánya – szintén Morrowindben:

kwamabánya

Ősi ayleida rom kívülről (felső kép) és belülről (két alsó kép):

2014-03-17_01h12_46

2014-03-17_01h08_16

2014-03-17_01h09_26

Orsimer épületek (Daggerfall Covenant)

2014-03-17_00h45_32

2014-03-17_00h47_22

+ az előző részből kimaradt Nyár-szigeteki látnivalók (Summerset Isles, Aldmeri Dominion):

2014-03-02_22h56_57

…hoppá, ez az áru itt valószínűleg leesett a teherszekérről… Reméljük, megjelenésre a helyére kerül!

2014-03-01_04h05_22

A területek mellett a küldetések is változatosak, tartalmasak, bár a fő vonalról egyelőre túl sokat nem tudhattunk meg, a mellékszálak mindenütt hozták a sorozat megszokott színvonalát.

Szintlépés

Ugorjunk egy nagyobbat, egészen a képességekig, melyek első blikkre (a skillbaron) kevesen vannak, de azt hiszem, ha kibontjuk a talentek alatti skillfákat, és rájövünk az elosztás furmányaira bizony elég sok irányban tudunk szerkeszteni egy-egy karaktert. Ennek ellenére biztosan lesznek olyanok, akik majd megmondják melyik az EGYETLEN KIZÁRÓLAG KÖTELEZŐ felépítés, amely nélkül igazi pró ki se teszi a lábát a helyi kocsmából az erdőbe sem, nemhogy föld alatti bányákba, katakombákba vagy a végvárakhoz. Reménykedem benne, hogy azért ilyen téren rugalmasabb lesz, mint amilyen például a WoW volt.

Ahogyan az általában a szerepjátékokban szokás, itt is szintlépéskor kapunk pontot, méghozzá kettőt. Egyiket a C-vel megnyitható karakterlapon adhatjuk hozzá az alapképességekhez: a magickához (mana), az életerőhöz vagy a kitartáshoz (stamina).

  • A magicka értéke a varázshasználathoz kapcsolódik, ha elfogy, egészen addig nem tudunk varázsolni (és magickához kötött egyéb képességeket használni; vigyázat, a sárkánylovagok különleges képességei is ebből táplálkoznak!), ameddig vissza nem töltődik az illető varázslathoz megfelelő mennyiség (a visszatöltődés mértékét növelhetjük például az öltözékeken lévő számszerűsített bónuszokkal)
  • Az életerő természetesen azt jelenti, hogy ennyi pontot kell leharapdálnia, lelövöldöznie stb. rólunk ellenségünknek ahhoz, hogy elküldjön bennünket a Sztovokorba az Oblivionba vagy a Kilencek kebelére kapálni.
  • A staminától sok minden függ, például hogy mennyi ideig tud a karakter sprintelni, mekkorát som az ellen fejébe, illetve milyen gyorsan képes kitérni a csapások elől. Nem kizárólag íjászoknak és tolvajoknak ajánlott alapképesség!

Ezeken kívül természetesen tanult varázslatok, durva képességek, erők is rendelkezésére állnak hősünknek, ezekre is kapunk minden szintlépésnél egy pontot, ami valljuk be, nagyon kevés… lenne, ha nem jutnánk hozzá egyéb módokon is, például némelyik fontos küldetés után, illetve ha a véletlenszerű helyeken eldugott égkőszilánkok (skyshardok) erejét magunkba szívjuk, minden harmadik után kapunk szintén egyet.

Tűzoltó leszel, vagy katona, vadakat terelő juhász…

Nézzük akkor az elosztást, és rájövünk, hogy bizony nem lesz könnyű dolgunk.

Dragonknight talent

Először is minden karakter kap három talentfát a kasztjának megfelelően (class) azután, minden egyes fegyver- és vértosztályhoz is köthető egy-egy (weapon és armor címszó alatt), valamint van egy mindenkire vonatkozó „világképesség”, az a soultrap, vagyis lélekcsapda (ez is megtalálható az offline TES-játékokban), és ha mindez még nem lenne elég, a céhektől is kapunk (guild) hasznos képességeket (nem a játékosok alkotta céhektől, hanem, a megszokott mágus- meg harcoscéhtől pl.), valamint származásunk is meghatározza, miben lehetünk igazán jók (racial), valamint ha mesteri módon szeretnénk űzni foglalkozásunkat, arra is költhetünk pontot (craft). Amint látjuk, lesz hová tennünk azt a cirka háromszáz pontot, amennyit ígérnek a fejlesztők. Izgalmasnak ígérkezik, kérdés, mennyire lesznek életképesek a különféle „elszállt” talentezések, specializációk!

Ha használod őket (nálad/rajtad vannak), a fegyverek, vértek is szintet lépnek, valamint a képességek is, amennyiben szerepelnek az 5 + 1 helyet kínáló skillbáron. Képességek esetén minden negyedik szintlépéskor egy pontot költve rá felerősítheted az illető képességet, két tulajdonságból választva (nem kötelező, de némelyiknél nagyon megéri), a már említett soultrap például erősíthető úgy, hogy egy használattal két üres lélekkövet (soulgem) tölt föl, illetve úgy, hogy amikor meghal a delikvens, amelyikre rátetted, a lélekkő feltöltődése mellett gyógyulsz is (ez utóbbi akkor is teljesül, ha nincs nálad üres lélekkő).

Számtalan érdekességet tartalmaz még a játék, érdemes barangolni tehát – már csak azért is, mert nem tudhatod, útközben hol bukkansz rá eldugott égkőszilánkra, illetve alapanyagokra és lezárt kincsesládákra. És nemcsak a tolvajok, hanem mindenki ért a zárnyitáshoz!

A sok szépség és érdekesség mellett azért vannak még mindig hibák. Néhány küldetést az előző tesztelés óta sem sikerült kijavítaniuk (remélem, azért, mert mással foglalkoztak, nem azért, mert nem tudják), van néhány kiforratlan dolog, például a pvp, meg a csapatos instance-ok, a csapatozás maga, és nem sikerült kipróbálnom még a kereskedelmet, valamint a guildet. Ettől függetlenül én már

döntöttem:

minden bétás hátrányával együtt, engem megfogott, megveszem. Akinek szintén megjött a kedve a játékhoz, azzal találkozunk Tamrielen, aki meg egyelőre még sokallja az árát, illetve nem tetszik neki a havi előfizetéses modell, azzal, remélem, majd később.

Előző rész

(A cikkek tartalmát időről időre kiegészítem, frissítem, ameddig úgy nem érzem, hogy már rendben vannak. Ha hibát találsz bennük, kérlek, írd le nekem. Köszönöm.)

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.

Tovább az eszköztárra